Reflexió

Tot i que l’objectiu ja el tenia pensat des d’abans de començar el blog, és cert que redactar els meus plans m’ha ajudat moltíssim alhora de preveure dificultats i plantejar-me ja d’entrada d’on treuré més o menys la informació. Gràcies a l’esforç de reflexió que m’ha implicat escriure les entrades anteriors, he acabat de concretar el meu objectiu i quins seran els productes que obtindré i mitjançant els quals podré evaluar la qualitat del projecte final. He pensat també en les característiques que aquest projecte final ha de presentar per considerar-el de qualitat, i això m’ajudarà molt a l’hora de decidir com enfocar la investigació i com planificar la meva feina durant els mesos de projecte que em queden. Gràcies a la investigació prèvia en que m’he assegurat de que allò que vull fer fós possible (que em permetéssin treballa com a voluntària en un casal d’avis), ja he triat exacament el lloc on vull anar i pròximament aniré allà a parlar directament amb els encarregats de la organització benèfica de les Germanetes de la caritat de Vic.

A més a més, el fet d’emmarcar el projecte en una àrea d’interacció m’ha permès determinar l’enfocament que li donaré al projecte i què és allò que vull transmetre amb les meves activitats. A part de l’àrea d’aprendre a aprendre, també l’hagués pogut encabir en qualsevol de les altres (salut i educació social com a servei de voluntariat; enginy humà per a idear el taller i escriure la música que els avis interpretaran; etc…). La que he esocollit és però una àrea complexa que em permet donar al meu projecte un enfocament més pedagog i d’aplicacio d’allò que ja he après, investigant però la manera com comunicar-ho. Penso que és una bona elecció per què no només em focalitzo en el servei social, que també es part del projecte, o en com preparar el material dels tallers, que n’és una altra part, si no que centro el meu projecte en fer arribar el missatge que jo ja tinc assumit però que a altres els falta. També em proposa el repte de practicar en una disciplina de la que no en sé massa, ja que mai fins ara m’havia posat seriosament a ENSENYAR esperant que els meus “alumnes” rebin el missatge i sàpiguen aplicar-lo, i menys amb tants almnes alhora com espero tenir al realitzar el projecte.

Un cop tinc decidit allò que vull fer i què n’espero, és el moment de pensar detalladament COM arribar a aquest resultat final que ja he especificat. Per això entraré pròximament a la fase de planificació, en la qual hauré d’especificar les activitats a realitzar, quan i com les realitzaré i, sobretot, en quin ordre. He triat un tema que realment m’agrada, que em motiva i per tant en el qual treballaré amb afició i durant tant de temps com calgui. La major part de l’èxit depèn, però, de les meves habilitats per organitzar-me i decidir quines tasques hauré de dur a terme i quan ho faré, ja que això és le que pot garantitzar en gran mesura l’èxit o el fracàs del projecte.

Acerca de Elvira Colomer Fatjó

Aquest és el blog del meu projecte personal, el qual em servirà per a puntar tot el que faig entorn al pp en forma de diari. En diferents entrades, publicaré tot allò que indaqui, que faci o sobre el què reflexioni.
Esta entrada fue publicada en AaA: organització, AaA: pensament, AaA: Reflexió, AaA: Transferència, E-Assoliment, F-reflexionant sobre l'objectiu y etiquetada . Guarda el enlace permanente.

Una respuesta a Reflexió

  1. jose luis moreno cano dijo:

    ELVIRA:
    CUANDO REALIZAS LA ENTRADA DE REFLEXIÓN ESTA TIENE QUE TENER SIEMPRE DOS VERITIENTES:
    1.-QUE HAS APRENDIDO SOBRE EL TEMA DEL PROYECTO.
    2.-QUE HAS APRENDIDO O QUE HAS MEJHORADO DE LAS DIFERENTES ESPECTATIVAS DEL ÁREA DE APRENDER A APRENDER: COMUNICACIÓN, MANEJO DEL TIEMPO, ORGANIZACIÓN PERSONAL, PLANIFICACIÓN ET.. REPASALAS SI NO LAS RECUERDAS.

    GRACIAS

Responder

