Especificaciones de diseño

Sobre el producte final

El producte final del meu projecte consistirà en un videoclip musical del concert final, en el que participarà tot el grup de treball. Aquestes són les característiques que ha de tenir el videoclip per ser considerat “de qualitat”:

1) Primer de tot, ha de cumplir les caractéristiques d’un videoclip segons http://www.razonypalabra.org.mx/anteriores/n56/asedeno.html. He considerat que aquesta font és vàlida perquè està recolzada per una institució i té un autor que firma la informació. A més, l’he contrastat amb dues altres fonts: http://www.uvm.cl/csonline/2006_1/pdf/videoclip.pdf, http://kandykills.jimdo.com/caracteristicas-de-los-videoclips/. Totes coincideixen amb la primera, tot i que ho enfoquen de diferents maneres. Les característiques tècniques que ha de cumplir el meu videoclip són:

  • a) La il·luminació ha de permetre una clara distinció de tots els elements de la imatge: els músics i la directora
  • b) La qualitat del sò ha de ser prou bona com perquè no ho haigi diferència entre sentir-ho en directe i enregistrat.
  • c) No hi ha d’haver soroll de fons, això dificultaria l’audició i podria distreure a l’espectador. Per què no se sentin més sorolls que la música, l’enregistraré amb una grabadora a part que se situarà just al costat dels músics i l’adjuntaré al videoclip.

2) La grabació ha de durar prou com per poder apreciar el concert sencer, des de la presentació inicial fins al final, incloent els aplaudiments, si n’hi ha. S’ha de poder veure tot, un videoclip tallat desconcertaria als espectadors.

3) Hi ha de participar TOT el grup de treball.

4) La grabació ha de reproduir MÚSICA: segons les fonts bibliogràfiques que he consultat, música és un conjunt de sons i silencis organitzats i en harmonia, de manera que sigui agradable a l’oïda. Així doncs, el meu concert ha de complic aquestes característiques.

Fonts consultades:

  • a) Definición.de, Definición de música. Disponible a :http://definicion.de/musica/ [Consultat el 22/03/2012]
  • b) Wordreference. com, Música. Disponible a: http://www.wordreference.com/definicion/música [Consultat el 22/03/2012]

De totes maneres, això no es pot valorar objectivament, ja que la musicalitat és una qualitat que només l’ésser humà pot apreciar i disfrutar (les màquines no ho poden jutjar, perquè no tenen la nostra sensibilitat). Per tant, haure de fer una entrevista curta a 5 persones que estiguin presents en el concert perquè em donin la seva opinió sobre la qualitat del so. A més, també faré l’entrevista a 5 persones que no haigin sentit el concert en directe i que veigin l’enreistrament, per poder comparar opinions.

5) El viedeoclip ha de reproduir el mateix que s’ha sentit al concert, no pot ser cap muntatge enginyós per fer que soni millor.

Sobre el taller

Per a arribar al concert final, primer hauré de coordinar i el grup de treball, ensenyar-los unes mínimes nocions de música i fer que toquin justs harmònicament. Per a aconseguir complir les especificacions anteriorment explicades, per tant, hauré de seguir un procés amb les següents característiques:

1) El grup de treball principal estarà format per 6 persones majors de 65 anys sense nocions de música anteriors, però amb ganes d’aprendre. Això últim ho sabré perquè els participants es presentaran voluntàriament per formar part del grup: no admetré pressió de familiars ni de ningú.

2) El grup de treball farà 4 sessions d’aprenentatge en forma de lliçons de música en les que aprendran a tocar una sola peça sencera, la que llavors mostraran al concert. Cada un dels participants haurà d’assolir els objectius per aquella classe per poder passar a la següent. Els objectius per cada classe són els següents:

  • a) Sessió 1: familiaritzar-se amb l’instrument i amb les formes de notació musical: tindran temps per manipular els instruments i els explicaré les formes bàsiques necessàries per llegir partitures rítmiques (negres, corxeres, silencis i blanques).
  • b) Sessió 2: guanyar un mínim sentit del ritme: Per a avaluar això, els donaré una partitura rítmica que hauran d’interpretar. Començar a treballar en conjunt: els donaré una partitura conjunta final, que hauran de tocar en conjunt tot el grup.
  • c) Sessió 3: Acabar de treballar la partitura final: dedicarem la classe a perfeccionar l’interpretació de la partitura del concert. Al final de la classe ja ha de sonar tal com sonarà al concert
  • d) Sessió 2: Aquesta sessió estarà dedicada a l’assaig general de l’actuació final, en el qual estaran convidades un mínim de 2 persones externes al projecte
Anuncios

Acerca de Elvira Colomer Fatjó

Aquest és el blog del meu projecte personal, el qual em servirà per a puntar tot el que faig entorn al pp en forma de diari. En diferents entrades, publicaré tot allò que indaqui, que faci o sobre el què reflexioni.
Esta entrada fue publicada en Uncategorized. Guarda el enlace permanente.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s