Avui a les 6 de la tarda he començat amb la primera classe del meu taller de música, a la qual han assistit 7 des 8 participants. Resulta que la Sra Mònica es va equivocar, i els hi va dir que el taller era a les 4. Després d’esperar 2 hores, una de les participants va decidir tornar a casa poc abans que jo arribés, pensant que es devia haver equivocat i era un altre dia. La secretària del casal ja m’ha dit que segurament vindrà demà, que no em preocupi. Això, apart, demostrar la gran paciència que han de tenir aquestes senyores, ja que n’hi ha 7 que s’han esperat allà des de quarts de 5. Tinc el pressentiment que, al llarg d’aquest taller, aprendran tan elles de mi i de la música com jo d’elles.

He donat els 2 xilòfons a les dues participants més atrevides, les que s’han presentat voluntàries per tocar la melodia. He repartit la melodia de totes dues cançons partint-les per la meitat, per tal de que les àvies no s’haguessin d’aprendre tant de tros. És més fàcil centrar-se només en un trosset petit de cada peça que en tota la peça sencera. La resta d’àvies tindran un triangle, una pandereta, dues caixes xines i uns bastons.

He situat a les participants al voltant de la taula de manera que tots em veiessin a mi. Primer de tot, he fet que les dels xilòfons s’aprenguessin la melodia, i els he deixat temps per què s’acostumessin als gomets. M’agradaria haver disposat de més temps per què practiquessin, però no hi ha temps per això. Tot i així, se’n han sortit prou bé i tampoc ha fet falta que practiquessin més per separat. Per dirigir les de la percussió, he agafat jo també un triangle dels que sobraven i els he dit que toquessin alhora que jo. Al principi, em seguien molt atentament per mirar de tocar amb mi i amb por d’equivocar-se, però cap al final de la classe ja podien tocar mentre miraven la lletra i de manera instintiva. Això vol dir que estan progressant, ja que comencen a tenir sentit del ritme. La classe ha progressat molt més ràpid del que m’esperava, ja que amb la tècnica dels gomets ràpidament han sabut trobar els notes i la melodia ja sona bé.

La percussió ha adquirit sentit del ritme i les 5 àvies que toquen instruments de percussió ja estan compenetrades per mirar-me i picar totes alhora. El grup comença ha adquirit disciplina d’orquestra i ja saben que m’han de mirar per començar, per tocar i per acabar.

A més, de seguida han reconegut la cançó de l’Alegria i hi han volgut afegir la lletra de Miguel Ríos, un cantant de la seva època. D’aquesta manera, han relacionat el que estaven aprenent amb coses que sabien i que a totes els ha agradat recordar. “Quina gràcia que hi tenia, en Miguel Ríos!” i “Quins records, aquesta música!” han sigut alguns dels seus comentaris.

Aquesta primera sessió ha estat realitzada segons la planificació que vaig fer fa uns dies. No m’he trobat amb cap imprevist que que dificultés la feina. Al principi vaig pensar que potser una hora i mitja seguides serien molta estona, però les àvies s’han mostrat satisfetes amb la feina feta i no ha semblat que se’ls hi fés pesat. Totes han dit que “Valéis mucho, chicas” i “Té molt de mèrit que hagueu aconseguit ensenyar-nos tot això!”. Per tant, estic contenta amb l’assaig, i crec que, tot i els nervis del principi, ha sortit bé. Per l’assaig de demà, ja estaré més tranquil·la.

Acerca de Elvira Colomer Fatjó

Aquest és el blog del meu projecte personal, el qual em servirà per a puntar tot el que faig entorn al pp en forma de diari. En diferents entrades, publicaré tot allò que indaqui, que faci o sobre el què reflexioni.
Esta entrada fue publicada en Uncategorized. Guarda el enlace permanente.

Responder

